اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۶۰۹۹

شهریار مغانلو جانشین علیپور در خط حمله پرسپولیس

شهریار مغانلو جانشین علیپور در خط حمله پرسپولیس
بعد از جدایی علیپور باشگاه پرسپولیس دوباره سراغ شهریار مغانلو رفته و قصد دارد با قبول رقم و بندهای پیشنهادی مهاجم پیکان که مورد نظر یک تیم پرتغالی بود به توافق برسد.
۰۴:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وانانیوز|
روز گذشته هم فضای نقل و انتقالاتی پرسپولیس پر بود از خبر و شایعه و گمانه‌زنی. خبر بد جدایی علیپور بود و در واقع بعد از جدایی علیپور دومین هوک را هم خورد تا دلخوشی یحیی به خرید‌های تازه‌اش باشد که البته در سطح بازیکنان از دست داده تیم نیستند.

دلخوری پنهان و پیدای یحیی
با توجه به اینکه خبر جدایی علیپور و رفتنش به پرتغال از شنبه شب در رسانه‌ها پیچید و البته طبعاً زودتر در اردوی تیم پرسپولیس به گوش رسیده بود واکنش گل‌محمدی به این اتفاق می‌توانست جالب باشد. یحیی قبل از قطعی شدن جدایی علیپور مصاحبه‌ای کرد و درباره شرایط علیپور، رسن و نادری ابراز نگرانی کرد. یحیی در لابه‌لای صحبت‌هایش نشان داد به خاطر سستی باشگاه در حفظ نیرو‌های اصلی شاکی است و قبلاً در این‌باره هشدار داده بوده، اما هیچ‌کس حواسش به این هشدار نبوده است. منظور یحیی از هیچ‌کس البته مدیران باشگاه پرسپولیس است که نتوانستند مانع جدایی بی‌دردسر ترابی شده یا علیپور را نگه دارند. تازه جدایی علیپور هنوز قطعی نشده بود که یحیی این صحبت را انجام داد و قطعاً بعد از این اتفاق بسیار عصبانی‌تر است و شاید گلایه‌هایش را علنی‌تر و محکم‌تر بازگو کند.

علیپور با پیام اینستاگرامی رفت
وقتی باشگاه پرسپولیس با رقم درخواستی علیپور برای تمدید کنار نیامد این بازیکن سراغ پیشنهاد ماریتیمو رفت و ظهر دیروز با انتشار پیامی در اینستاگرام رسماً با هواداران، بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس خداحافظی کرد. البته متن این پیام و نحوه جدایی علیپور به گونه‌ای بود که غالب هواداران این خداحافظی را پذیرفتند و ضمن مقایسه با نحوه جدایی ترابی از آقای گل سابق‌شان حسابی تعریف و تمجید کردند. به هر حال جدایی علیپور در آستانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شوک بزرگی برای پرسپولیس و کادر فنی این تیم بود و با این خبر بد همه منتظر شنیدن یک خبر خوب نقل و انتقالاتی بودند.

اوساگونا جای علیپور؟ منتفی شد!
بعد از مسجل شدن جدایی علیپور این شایعه به گوش رسید که شاید باشگاه کریستین اوساگونا را حفظ کند، اما خوشبختانه چنین تصمیمی گرفته نشد. اوساگونا یک سال و نیم با باشگاه قرارداد داشت، اما در قراردادش آمده بعد از نیم فصل چنانچه کادر فنی از او رضایت داشته باشد قراردادش ادامه پیدا می‌کند که با اعلام عدم رضایت کادر فنی این قرارداد به صورت اتوماتیک منتفی شد و دیگر این نیجریه‌ای را در پرسپولیس نخواهیم دید هر چند با توجه به بازی‌های کم و بی‌کیفیتی که برای پرسپولیس انجام داد پول خیلی خوبی از باشگاه گرفت. دیروز یک رسانه عراقی اعلام کرد اوساگونا با الشرطه، حریف استقلال در لیگ قهرمانان همگروه شده و شاید بتواند در آن مسابقات توپ‌هایی که در دربی به هوا فرستاده بود را پیدا کند!

یک مهاجم تازه‌وارد و دو مهاجم جوان برای آسیا؟
پرسپولیس در آستانه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در خط حمله به عنوان مهاجم نوک تنها عیسی آل‌کثیر، امیر روستایی و مهدی عبدی را در اختیار دارد و این مسأله کادر فنی و هواداران سرخ‌ها را در مواجهه با تیم‌هایی که خرید‌های خارجی بسیار خوبی داشته‌اند به شدت نگران می‌کند.
از بین مهاجمان نوک فعلی آل‌کثیر بازیکنی تازه‌وارد به حساب می‌آید که فضای پرسپولیس را نمی‌شناسد و در تیم‌های بزرگ حضور نداشته است. آل‌کثیر که عضو تیم‌های بزرگ فوتبال ایران هم نبوده هرگز در لیگ قهرمانان بازی نکرده و شاید تنها به عنوان مهاجم مکمل به درد پرسپولیس بخورد. دو مهاجم دیگر هم جوان، بی‌تجربه و خام هستند و با اینکه عبدی فصل نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته شاید برای مسابقات آسیایی گزینه مناسبی نباشد ضمن اینکه روستایی اصلاً با معیار‌های مد نظر کادر فنی همخوانی ندارد.
در این شرایط گفته شده پرسپولیس دنبال جذب یک مهاجم لیگ برتری است، اما به نظر نمی‌رسد بازیکنی در قد و قواره علی علیپور وجود داشته باشد که پرسپولیس بتواند خط حمله‌اش را دو باره سر و سامان دهد.
با این شرایط احتمال حضور امیری در کنار آل‌کثیر به عنوان دو مهاجم سرخ‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان زیاد خواهد بود مگر اینکه مهاجم نوک درجه یکی جذب شود.

پیچش مغانلو از پرتغال به پرسپولیس؟
با اینکه علیپور رسماً از پرسپولیس خداحافظی کرده، اما علی رغبتی مسئول نقل و انتقالات باشگاه دیروز گفت: «در فکر این پیشنهاد هستیم که برگردد، ولی او بازیکن پرسپولیس است و باید برای آینده خود تصمیم بگیرد. ممکن است پیشنهادی خارج از کشور داشته باشد، ولی خودش باید تصمیم بگیرد.»
با این وجود باشگاه پرسپولیس تلاش خود برای جذب شهریار مغانلو را با وجود توافق اولیه این بازیکن با یک باشگاه پرتغالی ادامه داده است. مهاجم فصل گذشته پیکان ابتدا پیشنهاد ۵/۳ میلیاردی پرسپولیس را رد کرد و به فکر بازی در کشور پرتغال بود. پیشنهاد ۱۲۰ هزار یورویی پرتغالی‌ها به مغانلو باعث شد تا این بازیکن دنبال افزایش رقم قرارداد خود باشد، اما تیم پرتغالی با درخواست مهاجم پیکان مخالفت کرده است. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس بار دیگر خواهان جذب این مهاجم با قیمتی بسیار بالاتر از قبل شده است.
مسئولان باشگاه پرسپولیس ظهر دیروز جلسه‌ای را با مدیر برنامه‌های مغانلو برگزار کردند و تمام شروط مغانلو را برای پیوستن به این تیم پذیرفته‌اند و قرار بود این مهاجم شب گذشته جواب نهایی‌اش را بدهد.

امیری می‌ماند، نادری چطور؟
دیروز صبح وقتی یحیی گل‌محمدی در خصوص نگرانی‌هایش اسمی از وحید امیری نبرد مشخص شد که مطابق پیش‌بینی‌ها این بازیکن در پرسپولیس می‌ماند. عصر دیروز هم رغبتی تأکید کرد که امیری جایی نمی‌رود. این نگرانی در پس انتشار استوری رضا شاهرودی که برای امیری آرزوی موفقیت کرده بود به وجود آمد، اما به نظر می‌رسد او اشتباه کرده بوده و این استوری را هم حذف کرد! البته قرار است امروز امیری با حضور در باشگاه مذاکرات نهایی اش را انجام دهد. امیری در پرسپولیس ماندنی شد، اما مسأله محمد نادری همچنان مبهم است چرا که باشگاه هنوز اعلام نکرده که بالاخره انتقال او از کورتریک را دائمی خواهد کرد یا نه.

بشار ماندنی شد، شجاعی هم می‌آید
بشار رسن که در روز‌های گذشته برای تمدید قراردادش با باشگاه به توافق نرسیده بود بعدازظهر دیروز همراه مدیر برنامه‌هایش به محل باشگاه رفت. جالب اینکه همزمان یک خبرنگار عراقی در فیسبوک خود خبر از تمدید قرارداد رسن با پرسپولیس داد، به این شرط که باشگاه در این قرارداد بندی گذاشته که رسن می‌تواند در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی جدا شود. بعد از چند ساعت از حضور بشار در باشگاه هیچ خبری از این جلسه بیرون نیامد، اما یحیی گل‌محمدی اعلام کرد بشار در تمرین حاضر خواهد شد و این یعنی توافق. همچنین علی شجاعی وینگر تکنیکی نساجی هم دیروز به باشگاه پرسپولیس رفته بود و اعلام کرد اگر مشکلی پیش نیاید امروز با پرسپولیس قرارداد خواهد بست.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین